Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Bardzo często zdarza się tak, że pomimo przygotowania i zakupu nowej witryny internetowej jest ona praktycznie niewidoczna w wyszukiwarkach. Firmy zajmujące się budowaniem stron internetowych nie zwracają uwagi na tak zwaną optymalizację, czyli przygotowanie witryny do prawidłowego wyświetlania się w wyszukiwarkach internetowych. Dodatkowo w wielu przypadkach gotowe strony są nieprzyjazne dla Google lub wręcz łamią jego zasady, co może skutkować obniżeniem ich pozycji w rankingu.

Innym przypadkiem są strony, które do tej pory były widoczne, często odwiedzane przez internautów i nagle z dnia na dzień ich pozycja spada. Bardzo często powodem takiej sytuacji jest filtr lub ban nałożony przez wyszukiwarkę. Rozróżniamy dwa rodzaje kar od Google: ręczne i algorytmiczne. Żeby z całą pewnością stwierdzić, co jest powodem takiego stanu rzeczy, należy przeprowadzić audyt dotychczasowych działań – zarówno on-site, jak i off-site.

Pozycjonowanie w Google
zwiększ ruch na swojej stronie www

Wybór słów kluczowych

Skrupulatnie badamy rynek na którym działa Twoja firma, konsultujemy i sprawdzamy możliwości konkretnych słów kluczowych, żeby do minimum ograniczyć wejścia z fraz nieprzynoszących konwersji. Skupiamy się na frazach kluczowych które umożliwiają realizację wyznaczonej strategii SEO.

Optymalizacja

Optymalizacja strony internetowej polega na wskazaniu wyszukiwarkom istotnych haseł. Umieszcza się je w newralgicznych miejscach na stronie takich jak: tytuły, nagłówki czy treść. Korzystając z profesjonalnych narzędzi SEO badamy również wiele technicznych aspektów strony w celu wyeliminowania błędów utrudniających dotarcie na najwyższe pozycje.

background

Link Building

Link building to jeden z najważniejszych aspektów pozycjonowania. W celu pozyskania wartościowych, skutecznych linków do Twojej strony, badamy takie czynniki jak widoczność, linkowanie czy naturalność domen. Zależy nam również aby oprócz celów pozycjonerskich publikację pełniły rolę kolejnego źródła wejść na stronę.

Pozycjonowanie

Jak skutecznie pozycjonować stronę internetową?

Jeśli wcześniej spotkałeś się z pozycjonowaniem to, na pewno wiesz, jak ważne są odnośniki (linki) prowadzące do Twojej witryny. Musisz wiedzieć także o tym, że tylko konsekwentny, rozłożony w czasie link building może przynieść dobre efekty. Algorytm najpopularniejszej wyszukiwarki, jaką jest Google, zmienia się blisko dwa razy dziennie. Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy liczyła się ilość odnośników.

W naszej pracy bardzo często spotykamy się z właścicielami stron internetowych, którzy skusili się na oferty masowego linkowania serwisu, co nie przyniosło oczekiwanych efektów. Co więcej, coraz częściej spotykamy się z witrynami, które poprzez błędne linkowanie wpadły w filtr lub dostały tak zwanego bana (czyli ich widoczność w Google została ograniczona do minimum).

Pozycjonowanie - najważniejsze pytania

Czy pozycjonowanie jest potrzebne?
Odpowiedź może być tylko jedna – TAK. W jednej sekundzie w Google wyszukiwanych jest ponad 40 000 haseł. Użytkownicy szukają zarówno usług lokalnych jak np. „sprzątanie Warszawa Ursynów”, produktów („Buty sportowe”) jak i odpowiedzi na nurtujące ich pytania („Najlepszy stomatolog Praga południe”). W samej Warszawie zarejestrowanych jest ponad 342 237 firm w dzielnicach takich jak Mokotów, Ursynów czy Praga południe. Przykładowo branża usług budowlano-remontowych to 78 215 podmiotów, a usługi usługi finansowe i doradcze – 74 147. Wysoka konkurencja oraz coraz większa rola jaką odgrywa internet w codziennym życiu sprawia, że warto aby twoja firma występowała wysoko w wyszukiwarce Google.
Jak zdobywać klientów dzięki pozycjonowaniu w Google?
Proces pozycjonowania poprzedzony jest odpowiednim doborem słów kluczowych wynikającym z analizy wyszukań w Google oraz wywiadu z partnerem biznesowym.

Dobór haseł, na które chcemy promować naszą firmę w wyszukiwarce to kluczowa czynność dzięki której w przyszłości możemy liczyć na wizyty na stronie użytkowników zainteresowanych usługą lub produktem.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (SEO) to proces w ramach którego wykonuje się szereg czynności mających na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Głównymi czynnościami które wykonuje firma zajmująca się pozycjonowaniem są link building oraz optymalizacja strony.
W jaki sposób pozycjonuje się stronę WWW?
Pozycjonowanie, to proces na który składają się takie czynności jak wybór słów kluczowych, optymalizacja witryny oraz link building. Strona www powinna być zoptymalizowana czyli zbudowana poprawnie zarówno pod względem technicznym jak i tekstowym. Link building to długotrwały proces pozyskiwania odnośników do strony, np. z artykułów sponsorowanych, wpisów na blogach czy na forach.
Jak pozycjonować swoją stronę internetową?
Pozycjonowanie swojej strony internetowej opiera się przede wszystkim na pozyskiwaniu odnośników z innych witryn w sieci oraz tworzenia contentu odpowiadającego na zapotrzebowania potencjalnych klientów. Idealnym modelem jest przygotowywanie jakościowej treści która pokrywa temat i będzie chętnie polecana przez internautów (pozyskiwanie linków).
Co daje pozycjonowanie strony www?
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych zwiększa ilość użytkowników na stronie dzięki czemu możemy pozyskać klientów zainteresowanych zakupem naszego produktu. Dobrze przeprowadzony proces pozycjonowania opiera się na wcześniejszym wyborze słów kluczowych odpowiadających naszej branży których wyszukują potencjalni kontrahenci w celu dokonania zakupu.
Jak długo trwa pozycjonowanie?
Nie można jednoznacznie określić czasu, w którym wypozycjonowane zostaną dane słowa kluczowe. Zależy to przede wszystkim od branży i działań jakie przeprowadza nasza konkurencja. Można ogólnie powiedzieć, że im większa popularność danej frazy tym dłużej zajmuje dojście do miejsc zapewniających wejścia użytkowników.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie strony internetowej powinno być wyceniane indywidualnie. Każda strona to oddzielny przypadek, który wymaga zbadania pod względem konkurencji w danej branży, optymalizacji witryny docelowej oraz możliwości promowania jej w internecie. Doświadczeni specjaliści SEO stworzą strategię pozycjonowania strony odpowiadającą Twoim celom.
Pozycjonowanie stron cennik
W przypadku stron lokalnych, mniejszych biznesów takich jak salon „fryzjerski Warszawa” czy „stomatolog Ursynów” rekomendujemy skorzystanie z naszych pakietów które zaczynają się od 999 zł miesięcznie. Zakres usług dla klientów pakietowych znajdą państwo tutaj: https://roimedia.pl/pakiety-seo/
Czy warto założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Google wyświetla wizytówki Google Moja Firma przy wynikach wyszukiwania dla zapytań lokalnych. Dla firm oferujących swoje usług na danym terenie, np. związanych z miastem (Warszawa, Marki, Józefów) lub dzielnicą (Ursynów, Wola, Praga Południe) wizytówka w Google Moja Firma to kluczowy element pozycjonowania mający realny wpływ na ruch na stronie.
Jak założyć wizytówkę Google?
Wizytówkę Google Moja Firma można założyć pod adresem: https://www.google.com/business/
Czy wizytówka Google jest płatna?
Nie, wizytówka Google Dla Firm jest usługą darmową.
Co to jest pozycjonowanie w Google Maps?
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps nieodłącznie związane jest ze stroną docelową danego biznesu. Podobnie jak w przypadku stron internetowych, wizytówkę należy zoptymalizować pod względem słów kluczowych oraz przydatności dla użytkowników. Innymi działaniami które należy podjąć w celu pozycjonowania wizytówki w mapach Google jest znalezienie stron na których możliwe jest umieszczenie tak zwanych NAP-ów czyli danych teleadresowych (Name, Adress, Phone). Oczywiście to nie jedyne działania które podejmuje firma SEO w celu pozycjonowania wizytówki w Google.

Pozycjonowanie

Elementy pozycjonowania

Optymalizacja strony internetowej

Algorytm Google to ponad 200 czynników mających wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce. Należy więc zbadać prawidłową budowę serwisu poprzez przeprowadzenie jego audytu. Prawidłowo wykonany audyt zawiera nie tylko wskazówki mogące mieć wpływ na pozycje w Google oraz obniżenie kosztów kampanii Adwords, ale również rekomendację, w jaki sposób wdrożyć je do serwisu.

Audyt wybrane elementy

● walidacja kodu HTML,
● znalezienie nieistniejących stron
● znalezienie linków prowadzących do nieistniejących stron
● stosowanie znaczników semantycznych,
● badanie matatagów na stronie,
● badanie unikalności metatagów,
● badanie konstrukcji metatagów,
● badanie strony od względem duplikacji treści,
● badanie adresów podstron,
● badanie konstrukcji linków wewnętrznych,
● dostęp do innych wersji językowych.
● poprawność strony głównej,
● funkcjonalność serwisu (doprowadzenie do działania),
● poprawność formularzy,
● wygląd strony,
● poprawność formatowania tekstów na stronie,
● poprawność działania wyszukiwarki na stronie,
● poprawność pomocy (FAQ) na stronie,
● poprawność strony błędu.
● badanie wyglądu strony w różnych przeglądarkach,
● czas ładowania się strony.
● dostosowanie strony do obsługi na smartfonach i tabletach,
● optymalizacja strony mobile.

DZIAŁANIA ON-SITE (optymalizacja serwisu)

Elementem pozycjonowania, który ma decydujący wpływ na widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest optymalizacja. W celu jej rzetelnego przeprowadzenia konieczne jest wykonanie pełnego audytu SEO. Elementy które bierzemy pod uwagę podczas wykonywania audytu szczegółowo przedstawione zostały w dziale Audyt SEO. Orientacyjny termin przeprowadzenia audytu witryny wynosi 14 dni. Po jego zakończeniu otrzymasz raport w postaci pliku PDF.

DZIAŁANIA OFF-SITE (LINK BUILDING)

Link building jest podstawowym sposobem budowania wysokiej pozycji witryny w internecie polegającym na zdobywaniu odnośników do pozycjonowanej strony. Linki do strony docelowej zdobywane są z różnorodnych źródeł które szerzej opisane są w dziale Pozycjonowanie.
Cena ustalana jest indywidualnie w zależności od nakładu pracy wymaganego do osiągnięcia wysokich pozycji na wybrane słowa kluczowe.

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić! Skontaktuj się

Skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

 
Na proces skutecznego pozycjonowania (SEO) wpływa szereg czynników tzw. on site, off site oraz korelacje pomiędzy nimi.
Żeby dobrze naświetlić jak bardzo skomplikowany jest marketing w wyszukiwarce Google, warto spojrzeć na działania jakie przez lata zostały podjęte przez tą firmę w celu zaprezentowania użytkownikom jak najbardziej naturalnych i trafnych wyników wyszukiwania.
Algorytm którym posługuje się wyszukiwarka Google składa się z około 300 czynników oraz zależnościami pomiędzy nimi. Na przestrzeni lat Google wprowadziło do swojej wyszukiwarki szereg usprawnień mających na celu serwowanie użytkownikom lepszych, trafniejszych wyników.

 

Aktualizacje algorytmu Google (Google Update):

Rok 2015 był przełomowym rokiem jeśli chodzi o algorytm Google determinujący wyniki wyszukiwania. To właśnie w tym roku wprowadzono dwie aktualizację które na zawsze odmieniły pracę specjalistów od widoczności stron internetowych. Najpierw ok. 17 lipca 2015 roku odświeżono Pandę czyli algorytm mający na celu walkę ze stronami o niskiej jakości dla użytkowników, na których jest mało treści lub jest ona powielona z innych witryn. Początkowo poprawka do działania wyszukiwarki była aktualizowana co miesiąc i działała jak filtr, aktualnie została ona wdrożona do głównego algorytmu i działa w sposób ciągły. Pierwsze wzmianki dotyczące Pandy można znaleźć już w 2011 roku

27 września 2016 roku oficjalnie ogłoszony został upadate algorytmu Google nazwany Pingwin. To jedna z największych, zapowiadana i testowana przez około 4 lata aktualizacja Google mająca za zadanie ukaranie witryn ze zmanipulowanym, zaspamowanym profilem linków. Do tej kategorii stron można zaliczyć witryny których profil linków nagle skokowo się zwiększył, większość odnośników była w dopasowaniu ścisłym („exact match”) lub tematyka nie była powiązana ze stroną pozycjonowaną. To pewien przełom, od tej pory webmasterzy zaczęli na dużą skalę pozyskiwać linki z zaufanych i powiązanych tematycznie witryn kosztem ich ilości. W 2016 roku wprowadzono również inne aktualizacje m.in. zmniejszono liczbę grafik pojawiających się w SERP-ach czy wzmocniono pozycję stron tzw. „mobile-friendly”.

2017 rok to przede wszystkim nazwany żartobliwie przez jednego z pracowników Google update „Fred”. Aktualizacja która nigdy nie została potwierdzona oficjalnie obniżyła ranking stron niedostosowanych do UX oraz przeoptymalizowanych. To również ukłon w stronę witryn www które prezentują odwiedzającym unikalną, przydatną treść. W 2017 roku odnotowano również zmiany w wyszukiwarce mające na celu wyeliminowanie stron zawierających agresywne reklamy „interstitial” oraz pop-upy uniemożliwiające swobodne przeglądanie.

W 2018 roku dokładnie 1 sierpnia Google potwierdził aktualizację głównego algorytmu tzw. „Medic”. Pomimo, że oficjalnie update miał na celu polepszenie wyników z zakresu branż zdrowia i wellness jego oddziałowywanie można było zauważyć praktycznie we wszystkich obszarach. W 2018 roku odnotowane zostały również mniejsze aktualizacje takie jak ta dotycząca bezpieczeństwa stron (oznaczenie w przeglądarce Chrome stron nie zawierających certyfikatu SSL jako niebezpieczne), długości opisów description w wynikach wyszukiwania (rozszerzenie opisów do ok 300 znaków) czy wyświetlanie wyników tzw. zerowych które aktualnie są normą. Przez około pół roku wdrażany był również tzw. Mobile Speed Update czyli aktualizacja mająca na celu wyeliminowanie z wyników wyszukiwania najwolniejszych witryn.

Początek 2019 roku był w miarę spokojny jeśli chodzi o aktualizację algorytmu Google. Poprawiono między innymi występowanie więcej niż dwóch linków z jednej domeny w wynikach wyszukiwania (mały wpływ na wyniki) oraz
błędy indeksowania. Odnotowano również ogólny update algorytmu (12 marca 2019). Ciekawostką jest kilkudniowa zmiana sposobu wyświetlania wyników w Google polegająca na rozszerzeniu pierwszej strony wyników do 19 pozycji.

W wakacje w okolicach 1 lipca 2019 firma z Mountain View wdrożyła indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych czyli „Mobile-First Indexing”. Początkowo zmiana dotyczyła nowo powstałych stron, a od września 2020 wszystkich.

Pod koniec roku Google na swoim oficjalnym koncie na Twitterze zamieścił komunikat o nowej aktualizacji algorytmu – BERT. Nowy silnik wyszukiwarki został zbudowany w celu lepszego zrozumienia języka naturalnego. To największa zmiana w algorytmie od ponad pięciu lat kiedy to wprowadzono tzw. RankBrain.

Na początku 2020 roku Google wprowadziło Core Update który był kontynuacją zmian rozpoczętych w 2019 roku. Z roku na rok zwiększa się znaczenie treści na stronie, pokrycie tematu, a jakość nabiera co raz większego znaczenia.

W 2020 roku miały miejsce liczne zmiany mogące w sposób znaczący wpłynać na SERP-y. Szczególnie warto odnotować aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki w styczniu oraz maju. W okolicy tych dat poprawiono sposób w jaki wyszukiwarka ogólnie ocenia strony, zwiększając znaczenie stron dostarczających wysokiej jakości treści.

Pod koniec 2020 roku, w grudniu Google wdrożyło jeszcze jedną aktualizację rdzenia algorytmu związaną z poprawieniem tzw. Medic Update z 2018 roku.

W czerwcu 2021 roku nastąpił kolejny przełom, czyli Multitask Unified Model Update (MUM). Aktualizacja MUM korzysta z innowacyjnego, niespotykanego do tej pory rozwiązania, które opiera się na zastosowaniu „transformer architecture”, maszynowego uczenia (machine learning) oraz sztucznej inteligencji (ai). Algorytm został stworzony do lepszego rozumienia zapytań oraz dostarczania jak najlepszej formy odpowiedzi na te zapytania i według specjalistów z Google jest aż 1000 razy bardziej wydajny od algorytmu BERT wprowadzonego w 2019 roku.

W 2021 roku wprowadzono również kilka zmian w algorytmie Google dotyczących spamu na stronach internetowych oraz w linkach prowadzących do nich (dwie aktualizacje w czerwcu i poprawka w lipcu). W dniach 30 listopad – 8 grudnia 2021 odnotowano natomiast przetasowania w wynikach wyszukiwań lokalnych które zbiegły się w czasie ze zmianami dotyczącymi opinii o produktach (Product Reviews Update).

W 2021 roku miała miejsce jeszcze jedna ważna zmiana dotykająca bezpośrednio wyniki wyszukiwania (Page Experience Update). W okolicach 15 czerwca Google zaczął używać nowego czynnika rankingowego – Core Web Vitals. Pierwsze sygnały dotyczące tego algorytmu odnotowane zostały już w maju 2020 roku. Aktualizacja uwzględnia kilka sygnałów dotyczących wyglądu i działania stron, w tym 3 wartości Podstawowych wskaźników internetowych: LCP, FID i CLS.

LCP (Largest Contentful Paint) – jest to czas jaki potrzebny jest na wyrenderowanie największego elementu w witrynie w obszarze widocznym dla użytkownika.

FID (First Input Delay) – jest to czas od momentu, kiedy użytkownik po raz pierwszy wchodzi w interakcję ze stroną do momentu, w którym przeglądarka jest w stanie rozpocząć przetwarzanie zdarzeń w odpowiedzi na taką akcję.

CLS (Cumulative Layout Shift) – mierzy zbiorczą wartość indywidualnych przesunięć układu na stronie, która jest sumą wszystkich nieoczekiwanych zmian na stronie liczoną od początku istnienia strony.

W 2022 roku do tej pory odnotowana została jedna duża zmiana algorytmu wyszukiwarki Google. W okolicach 28 lutego – 6 marca wdrożony został „Page Experience Update for Desktops”. Ta aktualizacja została zbudowana na podstawie aktualizacji jakości strony, którą firma Google wprowadziła na telefony komórkowe między czerwcem a sierpniem 2021 r. Nowy algorytm opiera się na tych samych sygnałach dotyczących jakości strony, co w przypadku urządzeń mobilnych.

Pozycjonowanie stron Warszawa

W związku z faktem, że nasza firma jest mocno związana z Warszawą i województwem mazowieckim, do współpracy zapraszamy szczególnie firmy lokalne. Będąc na rynku od ponad 10 lat zdajemy sobie sprawę jak ciężko jest się wybić w Stolicy przy tak dużej konkurencji. Lekarstwem na ten fakt, może być pozycjonowanie lokalne.

SEO ukierunkowane na lokalizację to sposób na pozyskanie nowych klientów zainteresowanych twoimi usługami. Wystarczy spojrzeć na ilość wyszukań fraz zawierających lokalizację:

Pozycjonowanie lokalne – przykładowe wyszukiwania

 

Czy pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie się opłaca?

Oczywiście. Firmy działające wśród lokalnych społeczności wyszukiwane są po słowach kluczowych nie tylko zawierających nazwę miasta ale również poszczególne dzielnice, np. „Stomatolog Warszawa Ursynów”.

Przykładowy cennik pozycjonowania w Warszawie

Przykładowy cennik pozycjonowania stron w Warszawie i okolicach znajdą Państwo na podstronie: https://roimedia.pl/pakiety-seo/

Pozycjonowanie stron Warszawa od czego zacząć?

Pozycjonowanie każdej strony zaczyna się od określenia słów kluczowych na które warto występować w lokalnych wynikach wyszukiwania. Związane jest to z analizą konkurencji oraz dotychczasowych dział

Pozycjonowanie Warszawa

Od lat zajmujemy się SEO w organicznych wynikach wyszukiwania. Posiadamy wieloletnie doświadczenie zarówno na rynku lokalnym jak i ogólnopolskim.

Agencja SEO
ROI INSTITUTE SP Z O O

Ul. Mlądzka 10
04-136 Warszawa

NIP: 1132868109

biuro@roimedia.pl
+48 506 257 330
+48 664 573 517