BUZZ marketing
(marketing szeptany)

Marketing szeptany ( znany też jako buzz marketing, word of mouth marketing, whisper marketing) Swoje początki sięga do pierwszej połowy XX wieku, kiedy to wszelkie opinie na temat produktów/usług były przekazywane z ust do ust. Wraz z pojawieniem się kserokopiarek, zaczęto wydawać proste gazetki. Dzięki takiemu rozwiązaniu była możliwość wyrażenia swojej opinii w postaci drukowanej. Jednym z takich przykładów jest wydawanie fanzinów muzycznych dla różnych gatunków muzyki, które pojawiły się w latach 50 ubiegłego wieku. W tamtych czasach powstawały artykuły o koncertach czy płytach, które miały za zadanie ukierunkować czytelników. Artykuły te były zazwyczaj krótkie i zawierały podstawowe informacje o danym wydarzeniu lub płycie. Wraz z postępem technologii, pojawieniem się internetu, gdzie obecnie prawie każdy ma do niego dostęp, marketing szeptany przeniósł się do sieci.

Dzisiaj wykorzystywany jest jako skuteczna forma budowania pozytywnego wizerunku firmy w internecie. Dzięki niemu stajemy się bardziej widoczni w sieci, docieramy do większej liczby odbiorców, którzy potencjalnie są zainteresowani naszym produktem. Buzz marketing jest również doskonałym wsparciem w takich działaniach jak pozycjonowanie. Może być prowadzony na forach, blogach, portalach branżowych, a także na kanałach social media jak Instagram, Youtube, Facebook i wielu innych.​

Buzz marketing - jak zacząć?

Buzz marketing to technika promocyjna, która tworzy i wzmacnia zainteresowanie konsumentów produktem lub usługą.

Oto kilka ważnych etapów jak zacząć:

1. Określenie docelowej grupy odbiorców

Kim są ludzie, którzy najprawdopodobniej będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Identyfikacja docelowej grupy odbiorców jest pierwszym krokiem do stworzenia udanych kampanii.

2. Stworzenie atrakcyjnej treści

Treści muszą być na tyle interesujące i wciągające, aby ludzie zaczęli o nich mówić. Niezależnie od tego, czy jest to wideo, wpis na forum, na blogu, czy aktualizacja w mediach społecznościowych. Upewnij się, że jest to coś, czym warto się podzielić.

3. Spread the Word

Kiedy masz już atrakcyjną treść, czas zacząć ją rozpowszechniać. Wykorzystaj media społecznościowe, fora internetowe i inne kanały, aby rozpowszechnić swoją treść.

4. Monitoruj i dostosowuj

Pamiętaj, aby ściśle monitorować swoje kampanie buzz marketingowe, aby zobaczyć, co działa, a co nie. Dokonuj zmian w miarę potrzeb, aby zmaksymalizować wyniki.

Marketing szeptany - pakiety podstawowe

Odpowiednio przeprowadzona kampania marketingu szeptanego przy dobrze dobranej strategii oraz odpowiednich miejscach, pomoże Twojej firmie zwiększyć nie tylko zasięgi, ale dzięki takim działaniom masz możliwość promowania nowych produktów, promocji sezonowych czy też zbudowania pozytywnego wizerunku wokół własnej firmy w sieci. Ponadto dobrze prowadzony buzz marketing przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie oraz zwiększenia sprzedaży. Masz też możliwość wchodzenia w interakcje z potencjalnymi klientami, a także na walkę z opiniami konkurencji.

Działania marketingowe są prowadzone na wyselekcjonowanych, wysokiej jakości forach o różnorodnej tematyce. Posiadamy bogatą bazę miejsc do publikacji postów wraz z uwiarygodnionymi kontami. Fora oraz wątki są dopasowywane w taki sposób, aby wpisywały się w tematykę promowanego produktu/usługi. Komentarze przez nas umieszczane są w sposób naturalny, wpasowują się w toczącą się dyskusję na forum. Dzięki temu, tego typu działania nie wyglądają jak nachalna reklama.

Budujemy również wizerunek firmy w internecie, walczymy z nieprawdziwymi opiniami (które często są wystawiane przez konkurencje), a także poprawiamy widoczność w wyszukiwarkach Google.

PAKIET MINI

PLN 120 MIESIĘCZNIE
  • Posty na forach - 10 miesięcznie
  • Komentarze na blogu - 1 miesięcznie
  • Wywiad z klientem
  • Zapoznanie się z ofertą firmy
  • Publikacje według harmonogramu
  • Dobór miejsc publikacji
  • Comiesięczne raporty

PAKIET SILVER

PLN 180 MIESIĘCZNIE
  • Posty na forach - 12 miesięcznie
  • Wizytówki NAP - 3 miesięcznie
  • Komentarze na blogu - 1 miesięcznie
  • Wywiad z klientem
  • Zapoznanie się z ofertą firmy
  • Publikacje według harmonogramu
  • Dobór miejsc publikacji
  • Comiesięczne raporty

PAKIET GOLD

PLN 250 MIESIĘCZNIE
  • Posty na forach - 14 miesięcznie
  • Wizytówki NAP - 4 miesięcznie
  • Komentarze na blogu - 4 miesięcznie
  • Wywiad z klientem
  • Zapoznanie się z ofertą firmy
  • Publikacje według harmonogramu
  • Dobór miejsc publikacji
  • Comiesięczne raporty
Polecany

* Cena za wpis poza pakietem 15zł netto

PAKIET PREMIUM

WYCENA INDYWIDUALNA
  • Posty na forach - zgodnie z ustaleniami
  • Wizytówki Nap/Katalogi - zgodnie z ustaleniami
  • Opinie Google - zgodnie z ustaleniami
  • Komentarze na blogach - zgodnie z ustaleniami
  • Wywiad z klientem
  • Zapoznanie się z ofertą firmy
  • Publikacje według harmonogramu
  • Dobór miejsc publikacji
  • Comiesięczne raporty

BUZZ Marketing

Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

Prowadzimy również działania w takich miejscach jak:

  • portale społecznościowe (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin ) – Kiedyś portale społecznościowe były głównie używane do kontaktu z bliskimi, znajomymi itd. Dzisiaj tego typu kanały służą również do budowania relacji i interakcji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dzieląc się wartościowymi treściami, Twoja firma może przyciągać nowych klientów, budować zaufanie i zwiększać świadomość marki. Poprawnie przeprowadzone działania marketingowe w mediach społecznościowych mogą być niezwykle skutecznym sposobem na nawiązanie kontaktu z klientami i rozwój firmy.
  • blogi– działania na tego typu kanałach polegają na tworzeniu szumu poprzez dzielenie się informacjami o produkcie. Mogą być skutecznym sposobem na stworzenie zainteresowania produktem lub usługą. W działaniach SEO poprzez dodawanie wartościowych komentarzy do artykułu na blogu, są również dobrym sposobem na wsparcie budowy profilu linków.
  • portale branżowe – są to dobre kanały do zaprezentowania swoich usług oraz oferty cenowej. Są ściśle związane z daną branżą czy specjalizacją. Przykładem takiego portalu jest dobrymechanik.pl.
  • serwisy opiniotwórcze– są to strony z recenzjami firm/produktów/usług. Dzięki temu możemy dowiedzieć się więcej o konkretnym produkcie czy firmie. Strony te pozwalają na dodawanie opinii, co może być pomocne dla innych.

BUZZ Marketing

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Przeprowadzony umiejętnie, na dobrze dobranych forach, blogach czy grupach portali społecznościowych jak Facebook czy Instagram, może nam przynieść wymierne korzyści, zwiększając zasięgi, dzięki którym będziemy docierali do potencjalnych klientów.

Ważne, by tego typu reklama nie była nachalna. Dzięki marketingowi szeptanemu niwelujemy również negatywne opinie, które często wystawiane są przez konkurencje w celu zdyskredytowania firmy.

 

Marketing szeptany - najważniejsze pytania

Czy marketing szeptany się opłaca?
Marketing szeptany, dobrze przeprowadzony jako kampania całościowa lub częściowa, prowadzona na odpowiednio dobranych kanałach może nam się opłacać, ponieważ:

  • W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, marketing internetowy wymaga niewielkich nakładów finansowych. Można dotrzeć do dużej grupy odbiorców przy niewielkim budżecie i bez konieczności drukowania lub nadawania wiadomości.
  • Publikowane komentarze na forach internetowych, blogach czy portalach społecznościowych, prezentują się autentycznie i są zgodne z tym, co zawiera dany produkt czy usługa.
  • Wzbudza zainteresowanie danym produktem, tym samym zachęca do dyskusji wśród konsumentów
  • Może być doskonałym wsparciem/uzupełnieniem w działaniach SEO. Dzięki takim działaniom możemy pozyskać wartościowe linki stosunkowo niskim kosztem.
  • Dzięki niemu można zbudować sieć fanów
  • Budujemy pozytywny wizerunek firmy
  • Zwiększamy sprzedaż
  • Generujemy ruchu na stronie
  • Walczymy z nieprawdziwymi opiniami wystawianymi przez konkurencję
  • Odbudowujemy nadszarpnięty wizerunek w sieci
W czym marketing szeptany może pomóc Twojej firmie?
Odpowiednio przeprowadzona kampania marketingu szeptanego przy dobrze dobranej strategii, może nam zwiększyć zasięgi. Bardzo ważne jest, by była ona przeprowadzona w sposób naturalny, a nie w nachalny.
Rodzaje marketingu szeptanego
marketing wirusowy - (viral marketing), jest to odmiana marketingu szeptanego której celem jest zwiększenie świadomości marki poprzez zaciekawienie lub rozbawienie użytkowników np. poprzez memy

evangelist marketing - polega na wytworzeniu u potencjalnych konsumentów silnego przywiązania do marki, zaufania oraz przekonania do danego produktu.

cause marketing - Ma na celu zwiększenie świadomości marki i widoczność dla partnera non-profit. Dzięki tej formie marketingu, można poprawić wizerunek firmy, budować relację ze społecznością czy wyróżnić się na tle konkurencji.

brand blogging - jest to forma reklamy, w której narzędziem promocji jest blog. Na nim bloger/blogerka może rekomendować produkty, których używa i ma do nich zaufanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu dana marka może zostać rozpowszechniona, zyskać nowych klientów i sprawić, że nowi konsumenci jej zaufają.

trendsetting - są to działania, które polegają na promocji produktu/marki przez konkretną osobę jak np. blogera, celebrytę itd.

community marketing - (inaczej marketing społecznościowy, social media marketing) są to działania, które prowadzone są w określonych grupach na portalu Facebook czy na forach ściśle związanych z tematyką.

product seeding - Jest to narzędzie marketingu rekomendacji, którego celem jest dotarcie do wielu potencjalnych klientów w określonej grupie odbiorców. Przykładami product seeding są np. próbki, sample czy testery. Dzięki takiemu rozwiązaniu można wygenerować wiarygodne rekomendacje, które pochodzą od wcześniej rekrutowanych liderów opinii. Ponadto ten typ działania przyczynia się również do budowy wizerunku marki.

casual marketing - Są to działania pośrednie, mające na celu wsparcie promowanego produktu. Przykładem może być umieszczenie zdjęcia na Instagramie z konkretnym hasztagiem.

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić! Skontaktuj się

Agencja SEO
ROI INSTITUTE SP Z O O

Ul. Mlądzka 10
04-136 Warszawa

NIP: 1132868109

biuro@roimedia.pl
+48 506 257 330
+48 664 573 517