Korzyści płynące z pozycjonowania

Korzyści płynące z pozycjonowania stron internetowych to ten element, na którym skupiamy się najbardziej, rozważając rozpoczęcie pozycjonowania naszej witryny internetowej. Chcąc wydać środki i promować się w sieci właśnie w taki sposób – pozyskując ruch organiczny, zastanawiamy się, czy będzie to efektywne oraz jakie profity uzyskamy. Pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo korzystne pod wieloma względami i posiada wiele plusów, które prezentujemy w tym artykule.

Regularne pozyskiwanie dużej ilości wejść na stronę

Pozycjonowanie i wypozycjonowanie strony internetowej to przede wszystkim możliwość regularnego pozyskiwania dużej ilości odbiorców zainteresowanych daną kategorią tematyczną. Pozycjonując naszą stronę internetową poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych możemy targetować przekaz reklamowy, a następnie wybić się w wyszukiwarce Google na najwyższe pozycje i pozyskiwać z nich spory ruch organiczny. Z wyszukiwarki Google regularnie korzysta większość internautów i jest to główne źródło informacji w internecie. Jeśli zatem planujemy działania długofalowe, stworzenie i wypozycjonowanie strony internetowej będzie zapewniało nam regularnie przypływ klientów czy osób zainteresowanych daną tematyką. Dla wielu projektów i biznesów jest to wręcz kluczowe. Dużym plusem jest też stabilność pozyskiwania ruchu. Jeśli naszą stroną internetową będzie zajmowała się odpowiednia i profesjonalna agencja marketingowa lub SEO będziemy mogli też skorzystać ze stabilności napływu klientów. Dzięki temu będziemy mogli przewidywać sprzedaż, a co za tym idzie lepiej prowadzić nasz biznes i efektywniej działać z naszą marką.

Pozycjonowanie strony internetowej to też:

  • możliwość uzyskania bardzo dużego ruchu przy dużych nakładach
  • możliwość skalowania pozycjonowania
  • możliwość dowolnego zarządzania intensywnością pozyskiwania klientów

Ekonomiczne i korzystne finansowo promowanie się sieci

Pozycjonowanie stron internetowych również, a może przede wszystkim jest korzystne finansowo. W porównaniu do innych metod promocji w internecie, gdzie najczęściej płacimy bezpośrednio za wynik czy ilość wyświetlanych reklam, środki przeznaczone na pozycjonowanie będą zwracały się najczęściej dużo lepiej niż te przeznaczone np. na reklamę w Google Ads czy na inne kampanie promocyjne. Ma to wiele przyczyn. Raz włożone środki w pozycjonowanie strony internetowej będą owocowały w przyszłości zdobytą już pozycją. Przeznaczając pieniądze na pozycjonowanie, wkładamy środki w coś, co będzie działało przez wiele lat, a nawet częściowo pasywnie przynosiło dochody w przyszłości. Raz wypozycjonowana strona internetowa nie będzie wymagała również tak dużych nakładów na utrzymanie pozycji w przyszłości, aniżeli na początku przy wstępnym wypromowaniu witryny.

Choć nie możemy przytoczyć żadnych konkretnych wyliczeń, gdyż jest to bardzo trudne ze względu na indywidualność strony czy odległość czasową oraz trudność wyliczenia konwersji, pozycjonowanie stron internetowych według wielu specjalistów i obserwacji daje jeden z najniższych kosztów pozyskania klienta w internecie w zestawieniu z innymi sposobami marketingu internetowego. Przeprowadzone również przez profesjonalną agencję i w odpowiedni sposób będzie wręcz pewne korzystne finansowo. Do ekonomiczności promowania się w internecie poprzez pozycjonowanie strony internetowej możemy zaliczyć też elastyczność, gdyż tylko od nas zależy, jak wysokie sumy będziemy przeznaczali na pozycjonowanie, a dzięki temu będziemy mogli promować się w internecie i ulepszać naszą stronę internetową zgodnie z naszymi aktualnymi możliwościami.

Kwestie wizerunkowe

Pozycjonowanie stron internetowych to również kwestie wizerunkowe, których przeważnie nie bierzemy pod uwagę zarówno przy celu zwiększania zasięgu marki czy przy pozyskiwaniu klientów. Pozycjonując jednak strony internetowe, budujemy też pozytywny i profesjonalny wizerunek marki w sieci. Klienci, widząc naszą stronę internetową na wysokiej pozycji, ufają poleceniem Google i również uważają naszą markę za profesjonalną oraz godną zaufania. Budujemy zatem wizerunek lidera branżowego, który bardzo trudno zbudować na inne sposoby. Analogicznie użytkownicy nie odnajdując naszej strony internetowej w sieci, będą mieli wątpliwości co do jakości naszej marki, gdyż obecnie każda jakościowa marka musi posiadać nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową. Wykonując pozycjonowanie strony internetowej, będziemy budować pozytywny wizerunek i zaufanie wśród klientów, które będzie owocowało w przyszłości dobrym nastawieniem do naszej marki.

Łatwość pozycjonowania lub jego zlecenia

Pozycjonowanie strony internetowej jest również bardzo łatwo zlecieć. Wystarczy, że jesteśmy właścicielami witryny internetowej i nie musimy znać się nawet na SEO czy IT. W sieci znajdziemy bardzo wiele różnego rodzaju agencji — od marketingowych poprzez interaktywne na SEO skończywszy, które oferują pozycjonowanie w różnych wariantach, wersjach czy pakietach. Chcąc pozyskiwać ruch internetowy z wyszukiwarki Google, nie musimy znać się zatem na marketingu internetowym czy samym pozycjonowaniu.