Kiedy i czy warto wykorzystywać pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie strony internetowej to dla wielu właścicieli biznesów dość niezrozumiały, ale i ciekawy temat. Wiele osób zastanawia się, czy oraz w jakich sytuacjach warto wykorzystywać pozycjonowanie stron internetowych. Najczęściej mają oni swoje nieaktywne witryny lub nie mają ich wcale i rozważają właśnie taki sposób promowania się w internecie. Choć pozycjonowanie stron internetowych, jest z pewnością korzystnym procesem w każdej sytuacji, istnieje ich kilka kiedy jest szczególnie wskazane. Poniżej podpowiadamy kiedy warto skorzystać z pozycjonowania stron internetowych.

Przede wszystkim opłacalność

Zastanawiając się, czy warto skorzystać z pozycjonowania strony internetowej, przede wszystkim powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy posiadamy odpowiednio wysokie środki na nie i czy będziemy przeznaczali na pozycjonowanie odpowiednie sumę pieniędzy. W biznesie należy obliczyć opłacalność stworzenia i pozycjonowania strony internetowej, aby odpowiedzieć sobie na pytanie czy warto to robić. Choć ogólnie pozycjonowanie strony internetowej, zapewnia nam niski koszt pozyskania klienta czy elastyczność finansową i inne korzyści związane z kosztami promowania witryny, zdecydowanie warto wyliczyć opłacalność samego pozycjonowania.

W tym celu musimy oszacować, jakim dysponujemy budżetem oraz ile będziemy w stanie przeznaczyć np. w ciągu roku na pozycjonowanie. Następnie powinniśmy zebrać wiele ofert pozycjonowania z rynku oraz porozmawiać z agencjami SEO i dowiedzieć się na jakie wyniki możemy mniej więcej liczyć, przeznaczając daną sumę rocznie. Pod uwagę warto wziąć również to, że przeznaczenie mniejszej sumy na pozycjonowanie niż ok. 1000 zł miesięcznie może nie być wystarczające i może nie dawać żadnych rezultatów, a przeznaczone na ten sposób promocji środki w tej wysokości po prostu stracimy. Choć zależy to od branży i celu, jaki chcemy osiągnąć, zdecydowanie warto pomyśleć, czy będziemy mogli przeznaczać przynajmniej przez rok czasu minimalną stawkę na pozycjonowanie, aby nie przerwać tego procesu przed jego zakończeniem. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki, musimy oszacować czy zyski wynikające z dużego ruchu będą większe niż koszty pozycjonowania.

Porada: Wielkość ruchu organicznego możemy oszacować, biorąc pod uwagę statystyki najpopularniejszych witryn internetowych w danej kategorii tematycznej. Dzięki oszacowaniu dowiemy się czy kilka procent klientów uzyskanych z takiego ruchu będzie dawało nam satysfakcjonujący zarobek.

Pamiętaj: Budując własny serwis internetowy oraz inwestując w niego środki, zyskuje on na wartości. Jeśli kiedyś zmienisz zdanie lub nie będziesz go potrzebował, możesz sprzedać serwis internetowy na wysokiej pozycji lub samą domenę i odzyskać część włożonych środków w pozycjonowanie strony internetowej.

Kiedy masz czas i chęci

Pozycjonowanie strony internetowej możemy również wdrażać wtedy kiedy mamy też czas i chęci. Pozycjonowanie witryny nie jest zarezerwowane jedynie dla pewnej grupy osób czy biznesów, ale jest dostępne dla wszystkich. Jeśli interesuje Cię ten sposób promowania Twojej witryny czy projektu lub jeśli da Ci to satysfakcję, możesz spróbować pozycjonować stronę internetową i reklamować się w sieci właśnie w ten sposób. Często pozycjonowanie strony internetowej, choć może być nieco mniej opłacalne niż inne sposoby promocji w sieci, może być też dużo bardziej wygodne dla nas.

Długofalowy plan promocji

Pozycjonowanie stron internetowych warto wykorzystywać kiedy zależy nam na długofalowym działaniu marketingowym. Wypozycjonowanie strony internetowej trwa przeważnie ok. kilku miesięcy, a w najbardziej popularnych branżach i kategoriach może zająć nawet do roku czasu. Z drugiej jednak strony raz wypozycjonowana już strona internetowa jest stosunkowo łatwa w utrzymaniu na wysokiej pozycji oraz daje regularną i porównywalną ilość ruchu organicznego. Jest to idealna charakterystyka dla osób chcących promować swój biznes długofalowo np. w perspektywie wieloletniej. Dzięki temu będą mogli oni inwestować środki w zbudowanie stabilnego oraz popularnego serwisu, który będzie przez kolejne lata przynosił dochód.

Dywersyfikacja źródeł ruchu i klientów

Pozycjonowanie stron internetowych może być bardzo dobrym sposobem na dywersyfikację źródeł klientów lub ruchu internetowego. Jeśli pozyskujemy klientów i ruch internetowy z jednego źródła jest to bardzo ryzykowne. Zablokowanie profili w social mediach lub zmiana trendu czy inne nieprzewidywalne czynniki mogą spowodować, że z naszym biznesem zostaniemy ”na lodzie”. Pozycjonowanie stron internetowych zapewnia regularny, stabilny i długotrwały napływ klientów, a także możemy wdrażać je zgodnie z naszymi możliwościami finansowymi. Możemy też elastycznie decydować jaką część marketingu będzie stanowiła strona internetowa i pozycjonowanie, a także według potrzeby zwiększać lub zmniejszać jej udział w pozyskiwaniu klientów. Budując stronę internetową, będziemy mogli również przedstawiać w ciekawy i nieskrępowany sposób ofertę naszej marki, a także budować pozytywny wizerunek wysoką pozycją marki w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie strony internetowej jest zatem dobrym sposobem na zwiększenie niezależności przy pozyskiwaniu klientów, a także na uzyskanie wielu wartości dodanych.