Jak znaleźć dobrą agencję, zlecić pozycjonowanie i dlaczego warto poświęcić na to czas?

Jeśli zdecydowaliśmy się, że chcemy pozycjonować naszą stronę internetową i pozyskiwać na nią ruch z wyszukiwarki Google, warto dowiedzieć się jak znaleźć dobrą agencję SEO i jak zlecić jej pozycjonowanie witryny. W zdecydowanej większości przypadków lepiej jest zlecić pozycjonowanie profesjonalistom, gdyż będzie to efektywniejsze, szybsze i skuteczniejsze. Jak zatem znaleźć dobrą i odpowiednią agencję, która się tym zajmie i zlecić jej pozycjonowanie? O tym wszystkim poniżej.

Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Jeśli zdecydowaliśmy się na zlecenie pozycjonowania agencji, w pierwszym kroku należy wyszukać najciekawsze propozycje na rynku. Możemy wybierać propozycje agencji polecanych przez innych użytkowników lub takie, które przypadły nam do gustu czy posiadają ciekawą ofertę. Do szerokiego grona agencji, z którego będziemy wybierali następnie tę konkretną, możemy również zaliczać agencje, które:

  • oferują najtańsze pozycjonowanie
  • mają największy zakres usług
  • cieszą się największym doświadczeniem i renomą
  • są zlokalizowane blisko nas

Jak zweryfikować wybrane agencje?

Jeśli posiadamy już szeroką listę agencji, powinniśmy zweryfikować je w bardzo dokładny sposób. Przede wszystkim powinniśmy poszukać ogólnie panujących opinii na ich temat w internecie. Możemy również sprawdzać opinie na ich profilach w social mediach czy na mapie Google. Powinniśmy się też zapytać naszych znajomych lub osoby z naszego otoczenia o opinię o tych agencjach. Dobrym pomysłem będzie skontaktowanie się z obecnymi klientami agencji lub tymi, którzy kiedyś korzystali z ich usług. Możemy również sprawdzać portfolio każdej agencji i weryfikować ich doświadczenie właśnie w taki sposób. Wybranie konkretnej agencji powinno być wypadkową sprawdzenia wszystkich wyżej wymienionych elementów w niezależnych źródłach, a także dobraniem odpowiedniej oferty marki np. pod kątem ilości usług lub ich cen.

Jak zlecić pozycjonowanie? Brief

Jeśli znaleźliśmy odpowiednią agencją SEO na rynku, warto również zlecić jej pozycjonowanie stron internetowych w odpowiedni sposób. Z pewnością powinniśmy stworzyć brief, czyli profesjonalny dokument zlecenia dla agencji marketingowej. Świadczy to o naszym profesjonalizmie oraz praktycznie ułatwia stałą współpracę. Brief to dokument techniczny, który zawiera w sobie konkretne informacje na temat samego zlecenia, marki czy działania jakie chcemy aby wykonała agencja oraz celu do jakiego dążymy. Brief możemy napisać zarówno samodzielnie lub z pomocą szablonów, które znajdziemy w internecie. Możemy również poprosić o wspólne stworzenie briefu pracownika agencji. Ważne jest, aby zlecenie zostało przekazane na papierze i zawierało wszystkie wcześniejsze ustalenia. Dzięki temu współpraca będzie dużo bardziej komfortowa i efektywna dla pracowników agencji.

Dlaczego warto zlecać pozycjonowanie agencjom SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych warto zlecać agencjom SEO w zdecydowanej większości przypadków. Dzieje się tak kilku powodów. Przede wszystkim zlecenie pozycjonowania strony internetowej będzie dużo wygodniejsze od samodzielnego manipulowania przy niej. Najczęściej pozycjonując stronę internetową, działamy w biznesie który jest wymagający i wymaga od nas poświęcenia dużej ilości czasu. Bardzo często może okazać się, że dużo efektywniej i wygodniej jest zarobić pewną sumę pieniędzy i zlecić za nią pozycjonowanie niż tracić dużo więcej czasu na nie do końca efektywne i skuteczne samodzielne działanie przy stronie.

Zlecenie pozycjonowania strony internetowej agencji SEO to również dużo lepsze efekty. Agencja zatrudnia profesjonalistów i specjalistów w danej dziedzinie, którzy będą zajmowali się naszą stronę internetową. Najczęściej samodzielnie nie posiadamy aż tak rozległej wiedzy czy doświadczenia i kompetencji jak specjaliści pracujący w danej agencji SEO.

Pozycjonując samodzielnie stronę internetową, możemy również łatwo ją uszkodzić — nawet niechcący. Usuwanie filtrów lub naprawianie szkód bardzo często jest czasochłonne i drogie, a my poniesiemy spore straty związane z naszym błędem. Agencje SEO posiadają również wiele narzędzi, do których my jako osoby prywatne nie mamy dostępu np. z racji wysokiej ceny oraz mają większe moce przerobowe, które mogą przeznaczyć w odpowiednim momencie do pozycjonowania naszej strony internetowej.