Bardzo często zdarza się tak, że pomimo przygotowania i zakupu nowej witryny internetowej jest ona praktycznie niewidoczna w wyszukiwarkach. Firmy zajmujące się budowaniem stron internetowych nie zwracają uwagi na tak zwaną optymalizację, czyli przygotowanie witryny do prawidłowego wyświetlania się w wyszukiwarkach internetowych. Dodatkowo w wielu przypadkach gotowe strony są nieprzyjazne dla Google lub wręcz łamią jego zasady, co może skutkować obniżeniem ich pozycji w rankingu.
Innym przypadkiem są strony, które do tej pory były widoczne, często odwiedzane przez internautów i nagle z dnia na dzień ich pozycja spada. Bardzo często powodem takiej sytuacji jest filtr lub ban nałożony przez wyszukiwarkę. Rozróżniamy dwa rodzaje kar od Google: ręczne i algorytmiczne. Żeby z całą pewnością stwierdzić, co jest powodem takiego stanu rzeczy, należy przeprowadzić audyt dotychczasowych działań – zarówno on-site, jak i off-site.
